Saturday 28 January 2012

Hukum Alam

adalah hukum Allah.

Namun, manusia memang suka melanggarnya dan mengingkarinya kan? - Yang salah itu memang senang dan seronok untuk jadi ikutan, yang benar itu sukarnya untuk diikut.





Bukan apa, saya rasa kes lesbian dan gay ini sudah semakin menular termasuk di Malaysia. Bersekolah di sekolah semua perempuan, namun sehingga kini saya masih tak faham kenapa ada juga makhluk Allah yang mampu jatuh cinta sesama kaum. Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui. Perbuatan yang saya kira memang tidak boleh pakai dek logik akal. Jika kita ambil bahasa kasarnya, "buat apa nak suka benda yang kita sendiri ada". Tanyakan kepada diri sendiri, apa yang kita cari di dunia ini? Sekadar kepuasan hati(puas ke) atau keredhaan duniawi dan ukhrawi. Saya memang berminda terbuka, tak kisah sangatlah kalau orang bukan Islam itu meminati sesama jantina. "Aku dengan agamaku, kamu dengan agamamu". Tapi yang Islam ini? Istighfar panjang. Kita ada Tuhan, dan ajaran ini sangat jelas menentang perkara sumbang ini.

Dalam konteks isu sekarang, tak perlulah pula mereka(lesbian dan gay) ini untuk dipukul dan dilayan seperti binatang. Mereka masih manusia. Gunakan cara yang lebih berhemah, teguran dan lakukan sesuatu untuk mengubah mereka. Bukan untuk memulaukan mereka. Kepada mereka yang tersesat ini, doakanlah mereka kembali bertemu jalan yang benar. Sesungguhnya Allah sentiasa membuka pintu taubat-Nya.

Nauzubillah, mohon Allah melindungi.

It's their rights to be treated as a human, but 
It will never be their rights to choose their gender.
It's Allah's rights.
It always is.

Allah is Great,
we're not.

Membuka ruang untuk berfikir
dan melakukan refleksi.
Terutamanya kepada diri sendiri.
Segala puji bagi Allah.

No comments: